vrijdag 22 januari 2016

Project "Iedereen is uniek!"

Met de hele school starten we het project "Iedereen is uniek" ivm diversiteit tot aan de krokusvakantie.  De jongste kleuters zijn al een weekje vroeger gestart.  Bij ons zal het vooral gaan over wie we zijn, verschillen tussen de kinderen (jongen/meisje, bruin/blond haar, blauwe/bruine ogen, ...) maar vooral ook wat vind ik/jij leuk /niet leuk?  En dat mag!!!  Wij mogen verschillen, dat is net leuk, iedereen is anders en toch zijn we gelijk!


De juffen spelen een toneeltje uit: 2 personen praten Frans en de 3de persoon begrijpt er niets van en denkt dat dit over haar gaat.

Een kindje draagt steeds verschillende kousen, raar, een beetje gek?  Misschien maar vooral helemaal niet erg en hiervoor sluiten we niemand uit!

Iemand met 1 arm heeft hulp nodig om iets te dragen, de andere persoon is doof.  Niet gemakkelijk!

Febe leest gedicht voor:  


Als ik in de zon lig, ben ik zwart.
Als ik kwaad ben, ben ik zwart.
Als ik ziek ben, ben ik zwart.
Als ik het koud heb, ben ik zwart.
Als ik het warm heb, ben ik zwart.
Als ik dood ben, ben ik zwart.
Als jij in de zon ligt, ben je bruin.
Als jij kwaad bent, ben je paars.
Als jij ziek bent, ben je geel.
Als jij het koud hebt, ben je blauw.
Als jij het warm hebt, ben je rood.
Als jij dood bent, ben je wit.
En dan noem jij mij een kleurling?

We sluiten af met een filmpje!  http://www.youtube.com/watch?V=UtA4NIWlus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten